Wykorzystujemy ciasteczka do spersonalizowania treści i reklam, aby oferować funkcje społecznościowe i analizować ruch w naszej witrynie.
Informacje o tym, jak korzystasz z naszej witryny, udostępniamy partnerom społecznościowym, reklamowym i analitycznym. Partnerzy mogą połączyć te informacje z innymi danymi otrzymanymi od Ciebie lub uzyskanymi podczas korzystania z ich usług.
Informacja o tym, w jaki sposób Google przetwarza dane, znajdują się tutaj.
Ciasteczka to małe pliki danych przechowywane na urządzeniu przez witryny internetowe w celu zapamiętania preferencji, danych logowania lub działań. Istnieją różne typy, w tym ciasteczka sesyjne (tymczasowe) i trwałe (długoterminowe). Pomagają one spersonalizować wrażenia z przeglądania, ale mogą również śledzić zachowanie online.
Zgoda odnosi się do zgody, którą witryny muszą uzyskać od użytkowników przed użyciem ciasteczek gromadzących dane osobowe. Przepisy takie jak GDPR wymagają, aby witryny prosiły o wyraźną zgodę, umożliwiając użytkownikom akceptowanie lub odrzucanie ciasteczek i kontrolowanie swojej prywatności. Możesz również wycofać zgodę w dowolnym momencie, zazwyczaj za pośrednictwem ustawień prywatności witryny, które umożliwiają zarządzanie lub usuwanie przechowywanych ciasteczek w dowolnym momencie.
Aby uzyskać więcej szczegółów na temat tego, jak witryna internetowa używa ciasteczek i jak zbiera dane, zapoznaj się z polityką prywatności witryny. Ten dokument opisuje rodzaje używanych plików cookie, zbierane dane oraz sposób przechowywania lub udostępniania Twoich informacji. Wyjaśnia również, jak możesz zarządzać swoimi preferencjami.
Łukasz
Popieram całym sercem. Prostota w edycji, bo nie trzeba operować dziesiątkami obrazków. Szybkość ściągania, bo zasysa się tylko jeden obrazek. A nauczyć się zajmuje niewiele czasu.
Marcin
Akurat szybkość ściągania nie wynika z jednego obrazka, bo on zazwyczaj jest większy niż suma obrazków składowych.
metys
W kontekście czasu ładowania strony, co dla użytkownika jest zasadniczą miarą wydajnosci, wczytywanie jednego obrazka, nawet jeżeli jest on większy, zazwyczaj wychodzi in plus. Z każdym requestem przesyłana jest pewna paczka danych, których może być całkiem sporo (np. jeżeli treść statyczna nie jest przesyłana z domeny „cookie-less”, to z każym request’em wysyłane są wszystkie ciasteczka). Poza tym należy pamiętać, że przy pobieraniu statycznego content-u, przeglądarka kolejkuje pobieranie po 6 (zazwyczaj) plików. Jeżeli dla 5 plików przeglądarka uzyska odpowiedź 304 (not modified) a jeden z 6 musi pobrać, to kolejne 6 plików chwilę poczeka. Może to doprowadzić do sytuacji, w której mamy 24 pliki, z których realnie przeglądarka pobiera 4, a czas jest identyczny, co przy pobieraniu całego zestawu.
Tak, popieram sprite’y całym sercem! …niestety, nie wszystko da się zrobić w/w techniką (<IE7, png 24bity i pewne szczególne przypadki pozycjonowania/powtarzania nie działają nawet z iepngfix_tilebg.js)!
Marcin Makowski
Nareszcie czytam właściwego bloga. CSS Sprites wdrożyłem w projekcie nast-bud.com.pl (2009 rok). Jest więcej pracy i „główkowania” ze względu na uwagi jakie przedstawił metys ale opłaca się. Co do przeglądarek IE^ to moje zdanie jest takie: mają problem ci, którzy ich używają :)