Tytuł strony umieszczamy w sekcji HEAD w znaczniku TITLE i jest on wymagany we wszystkich wersjach (X)HTML’a.
- Google na stronie wyników wyszukiwania pokazuje tylko pierwsze 65 znaków, więc upewnij sie, że to co potrzebujesz znajduje się na początku.
- Czasami warto przed właściwym tytułem użyć tego słowa kluczowego, na którym zależy nam najbardziej, dzięki czemu wpisane słowo będzie „bardziej” przywiązane do prezentowanej treści.
- Obce linki najczęściej wykorzystują tytuł strony – wykorzystaj szansę.
- Dobry tytuł prowokuje do zadawania pytań albo obiecuje coś, co w pełnej treści zostanie wyjaśnione.
- Bardzo często tytuł strony jest tym co silnik wyszukiwarki „widzi” zanim zdąży wejść na twoją stronę, ponieważ tak strona może być umieszczona w sieci. Wiele osób tworzących u siebie odnośnik do twojego serwisu użyje tytułu strony jako tekst odnośnika.
- Tytuł powinien składać się z najważniejszych słów kluczowych, ale jednocześnie musi dać się normalnie przeczytać.
- Tytuł powinien korespondować z treścią, tak żeby osoby skuszone tytułem po przeczytaniu nie uznały że straciły czas.
- Każda strona, każdy artykuł powinien mieć własny tytuł. Mało tego tytuł powinien być unikatowy w obrębie całego serwisu.
- Forma, kolejność i używane słowa powinny być inne niż to co umieszczacie w metadescription w sekcji head.
- Tytuł ma zaczynać się od najważniejszej treści, a nazwa firmy lub bloga umieszczać nie trzeba, jeżeli już to powinna być na końcu albo tylko na stronie głównej. Wyjątkiem jest posiadanie silnej marki, ale wtedy i tak nie ma po co jej używać.
Podsumowując: tytuł to jeden z ważniejszych elementów mimo tak niewielkich „rozmiarów”.
dark
Ten ostatni punkt najbardziej do mnie przemawia. Szkoda, że nie wszystkie firmy dadzą sobie to wytłumaczyć i są problemy.